Jak jsme sjeli Sázavu

22. - 26.6.2018 - Tak jsme to ve zdraví přežili. Je vidět, že naši hasiči jsou z ocele, přežili jsme totiž jak noční teploty okolo 8°C, tak denní 13°C, protivítr, déšť, neuvěřitelně dlouhé a couvající "voleje" i téměř všechny sjeté jezy.

Začínali jsme v pátek 22. června 2018, kdy jsme dojeli po dlouhé cestě autobusem s jednou zastávkou na benzínce do Horky u Žďáru nad Sázavou. Postavili jsme stany, k večeři zdlábli sekanou a rozdělili posádky, pádla a vesty. Večer se udělal táborák.

Druhý den - tedy v sobotu jsme se namačkali do vlaku směr Ledeč nad Sázavou. Tam jsme pěšky museli popojít asi 1,5 km, kde už na nás čekaly kánoe spolu s Pupíkem, Frantou a Davidem. A vyrazili jsme po vodě. Extrémní sucho na Sázavě pro nás znamenalo, že jsme pořád drhli, ale šlo to. Přes den párkrát lehoulince zapršelo a byla docela zima, ale na druhou stranu jsme to čekali mnohem horší, až do pěti odpoledne bylo pěkně. Dojeli jsme zpátky do kempu v Horce, takže jsme nemuseli stavět stany. Měli jsme za sebou 17 km. K večeři bylo maso s rýží. Opět jsme seděli u táboráku.

Třetí den v neděli jsme ráno museli sbalit stany. Sotva jsme nastoupili do lodí, začalo lehce pršet, ale to bylo z deště ten den všechno, během deseti minut to bylo pryč. Ačkoliv předpověď byla opravdu kritická, nakonec to bylo úplně v pohodě, občas svítilo slunce, jinak bylo pod mrakem. Navečer jsme asi po 20 km dorazili do kempu v Kácově, přičemž dospěláci už byli z té líné řeky naprosto zničení. Naštěstí byly k večeři řízky, tak jsme doplnili energii. Kemp u kouzelníka měl i slušně vybavený kiosek, kde se děcka vyřádila. Táborák byl samozřejmostí.

V pondělí ráno jsme opět sbalili a hurá na vodu. Slibovali lepší počasí, což se také potvrdilo. Dneska bylo hodně jezů, které jsme jeli, ale také hodně "volejů", které jsme museli přepádlovat. Ujeli jsme asi 21 km, protože kemp v Ratajích byl v pondělí nečekaně zavřený, takže jsme museli až do Ledečka. Cestou jsme narazili na super kiosky, takže kromě standardní svačiny byly i hranolky a podobné dobroty. Také jsme minuli nádherný zámek Český Šternberk. Večer jsme se v Ledečku dobušili špagetami a ohřáli se opět u táboráku.

Poslední den v úterý jsme všechno sbalili a nastoupili na poslední úsek délky 12 km. Čekala nás jedna zastávka, vodní bitvy, vzájemně potopené lodě apod. blbnutí. Sjeli jsme všechny jezy. Konec byl v překrásném kempu v Sázavě kolem třetí odpoledne. Nechali jsme všechny pohrát na dětském hřišti a v půl páté se rozloučili s klukama a frčeli domů. Děti jsme předali naprosto vyčerpané, ale snad šťastné, že to všechno dobře dopadlo.

Na příští akci i na tábor se na vás těši vaši vedoucí. Tomáš.